Jdi na obsah Jdi na menu

Kritika WotLK

23. 12. 2010

Zlepšení, nebo zhoršení?

O WotLK platí několik názorů. Jejich výsledky se dají snadno zjistit v anketách na internetových stránkách, které se zabývají WoWkem. Hráči v ČR jsou rozděleni do dvou táborů. Polovina hráčů je nadšena novinkami ve hře. Nabídka ovládat obléhací stroje a drtit budovy, nebo souboje na mountech jsou rozhodně lákavé. I Northrend je lokace rozlehlá, a nabízí mnoho dalších možností, dungeony, města, questy... To všechno tito hráči vítají a těší se na zavedení WotLK na svém oblíbeném serveru. Možnosti nabízené ve WotLK jsou mnohem rozsáhlejší a samotná hra je tím i mnohem pestřejší. Hráči se těší i na Death Knighta.

Ale nesmíme zapomenout i na pesimističteji naladěné hráče. Jedná se často o zkušené hráče WoW, kteří se vyznají v HW.Obecný názor těchto hráčů je, že Blizzard příliš zjednodušuje hru. Mobové jsou slabší a hráči silnější. Tím prýpřestává být hra tolik zajímavá. Možnosti boje na mountech, ničení budov obléhacími stroji a další novinky jsou sice dobrý nápad, ale výsledek budou daleko větší nároky na server, které jsou už takhle poměrně vysoké. Jaký tedy bude dopad přechodu na WotLK? Servery nebudou stíhat návaly hráčů a ty, které jsou plné jako například náš MystiQ, budou mít krušné časy, protože server nebude schopen vydržet takové vytížení. Ani nový Death Knight není těmito hráči příliš oslavovaný. Hráči se bojí dalšího univerzalisty, jakým je Paladin. Plátová zbroj slibuje možnost tankovat ve slabších dungeonech, i když DK nemůže používat štíty. Jeho shadow kouzla a kletby můžou sloužit k damagování. Podobně je tomu i u Paladinů, a jak je dobře známo, v PvE jsou dobří pouze k naházení buffů a na aury. Hráčů, kteří se WotLK bojí a nechtějí na něj přestoupit je o trochu víc než těch, kteří se naopak těší. Na samotném MystiQu je převaha hráčů, kteří nechtějí přecházet z TBC. Kromě lenosti schánět datadisk je tu samozřejmě otázka, zda-li už takto přetížený server vůbec přechod zvládne.

Jak to tedy bude doopravdy?

Ve skutečnosti mají tak trochu pravdu všichni. Vyšší náročnost hry bude znamenat vyšší nároky na servery, které unesou méně připojených hráčů. Samotná hra je v některých směrech zjednodušená, na druhou stranu dojde k velkému zpestření hry, která bude i o něco realističtější. PvP nabere zcela jinou podobu, boje budou zajímavější a více se přiblíží ke skutečné válce v době středověku.  Na WotLK si nebudou moci dovolit přejít ani zdaleka všechny servery, ale bude to zajímavá změna, která stojí za zkoušku. Názory hráčů, kteří si už WotLK vyzkoušeli na vlastní kůži jsou opět různé. Některým se líbí, jiní si stěžují a vrací se k TBC.

Malá anketa

Mám několik přátel a spolužáků, kteří hrají WoW. Zeptal jsem se jich na jejich vlastní názor na WotLK. A výsledek? Posuď te sami:

Co si myslíš o WotLK jakožto hráč, který ho ještě nevyzkoušel?

Drizzt: Nevím. Musel bych si to vyzkoušet, a moc jsem si toho na internetu o WotLK ani nepřečetl.

Moonfolk: Blizzard příšerně zjednodušuje hru a přizpůsobuje ji noobům, což je to nejhorší, co může udělat. Případného přechodu na WotLK se bojím, protože jeho nároky na server budou tak o 50% vyšší.

Fridi: Je to blbost, blizzard by se měl pořádně zamyslet nad tím, co vydává.

Strikerr: Mystiq se laguje a má bugy už v TBC. Přechod na WotLK si nemůže dovolit, navíc WotLK je kravina zjednodušená pro miliony noobů. Mystiq by měl zůstat u TBC a doladit ho, pořídit HW který bude zvládat současné nároky a u toho zůstat. Aktuální verze přece ení nutností každýho blizzliku, teď je spíš nutností tu aktuální verzi nemít.

Nebojte se psát komentáře budu jedině rád!!!